i väntan

Arbetslös. Den sitter i magen. Känslan.
Känslan av att vara värdelös, bortkastad och totalt inkompetent.
Den liksom gnager. Gnager på mina revben och upp genom lungorna och sluter sig i min hals, som om någon tog strupgrepp på mig invändigt.

Jag har endast vart arbetslös i en knapp vecka. Men att bli backstabbed av ett stort företag som Adecco gör ju inte att jag känner mig större.
Att lova guld och gröna skogar för att sen inte ens höra av sig, utan gå och gömma sig och efter ett samtal JAG ringt få veta att dom inte har nåt? Då ansätter du inte en person.

Jag har en hyra att betala. Jag behöver mat på bordet. Jag har jobbat 4 dagar denna månaden.
Jag har hittills sökt på nästan alla sykehjem i Oslo. Jag har sökt på lager, bakevarebutikker, t.o.m på Rema1000.

Dags att möta bedrifter eye to eye. Thanks Marianne för hjälpen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0