stilla som i graven...

Sitter på jobbet.
Kära Karin håller mig sällskap.
Jag har bokstavligt talat haft 7 kunder sen jag började kl 16.30 och nu är kl 20.
Solen skiner fortfarande, och jag hade mer än gärna legat i parken, eller pussat på min kära hemma i soffan. Eller varför inte pussar i en park?

Ledig imån. Då blir det båt, havet och en ö.
En tur till sverige i veckan kanske, för att inhandla mat och dryck til midsommar.
I år blir det riktig midsommar. Riktig sån barndoms-midsommar.
Lekar, sill och nubbe, goda vänner, midsommarstång och sju sorters blommor. Nu vet ju jag redan vem min framtida man är, så jag sätter nog mina blommor i kransen runt hjässan och hoppar små grodorna lycklig som ett barn på julafton. Eller som en svensk på midsommar. Vi är ju trots allt i Norge, så vi svenskar får patriotiskt fira vår midsommar som om den vore vår 17e maj.

Glad sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0