25 år snart avklarade

Ja, snart fyller jag år. Hela 25 år.
Detta ska först firas i Sverige med familj och vänner.
Och som alla år ska man försöka komma på vad man önskar sig! Och det är inte det lättaste, eftersom önskar man sig saker från Sverige, betyder det att dom skall fraktas upp till Norge på nåt vis.
Nu ska ju Joachim och jag köra ner, så jag passar därför på att lägga upp en liten önskelista här!

 
LP spelare vore fantastiskt. Gärna med lite Rock n´Roll plattor till från det vackra 50-talet,
som Bill Haley and The Comets, Gene Vincent eller Carl Perkins!


Med en servis från Rörstrand, eller iallafall en med liknande mönster, tror jag att kaffet kommer smaka lite bättre. Och sommartårtan med jordgubbar kommer smaka snäppet smarrigare!

   
All Cava som skal intas i sommar (eller under höst, vinter och vår) dricks helst ur dessa glas. Just dom här heter Ballon coupe-glas.


Fina hattväskor är himlans tjusigt tycker jag. I fina pastelliga färger som dom här, eller bara gamla, kanske svarta med bruna snirkliga mönster. Inte för att jag har så många hattar men dom är ju konstverk i sig!


En String-hylla har jag önskat mig i åratal. I alla möjliga storlekar. Dom ska va i teak, och helst med vita gavlar.
På dom vill jag ha den fina Rörstrands-servisen, gamla plåtburkar och min gröna Panser köksvåg från 50-talet!


Det var lite grann som tåls att tänkas på, familj och vänner! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0