Nika Zupanc

Nu är ju inte jag speciellt förtjust i moderna möbler eller så väldigt intresserad i märken och design. Jag var för några år sedan, men upptäckte att så mycket mer vackert finns att finna bland gamla möbler som kan ha en historia. Det gamla, slitna blir till något vackert. Och oftast är äldre möbler mer stabila och är hållbara.
Själv har jag ett matbord med stolar som har 60 år på nacken, i fantastisk teak. Förutom ett ciggarettmärke i en av stolsryggarna håller dom fint, och såg nästan oanvända ut när jag hittade dom på Storgatas Brukthandel här i Oslo.
Men nog om det, tänkte jag att jag skulle dela med mig av en otroligt söt soffa. Något jag kanske inte helt kunde tänka mig själv, men på något sätt drogs jag till den. Kanske den söta rosett-detaljen i soffryggen?



Nika Zupanc är en slovensk designer, som bland annat var med på Designer mässan i Milano, och ni kan kolla in hans verk på www.nikazupanc.com

Kommentarer
Postat av: Timotej

Lite häftigt med cigarettmärket ändå!

2010-07-02 @ 14:10:13
URL: http://cirkustimotej.blogg.se/
Postat av: Nostalgicum

Hej! Jag ser att du gillar 50-talet! Om du åker uppåt mot Göteborg är du välkommen till Nostalgicum - ett museum om 50- och 60-talet! Gå gärna in på vår hemsida och kika lite!

2010-07-06 @ 12:47:02
URL: http://www.nostalgicum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0