tisdag. den nya måndagen

Ja, eftersom måndagen är den nya søndagen i mitt liv, (jag är ledig i stort sett alla måndagar) så blir tisdagen den nya måndagen. Det betyder självklart att allt går åt helvete idag, eftersom det vanligtvis gør det på måndagar. Det børjar med att man ska va lite smart och ha høg arbetsmoral, så vi hoppar på trikken eftersom vi aldrig skulle hinna i tid till jobbet annars. Självklart står det fem idioter med fina små kort på sig som lyder "spårveiens kontrollanter blablabla". Bra sätt att starta dagen på. 750 spänn fattigare. Grejen är att jag hade kunnat ta det, om det var så att jag ALLTID plankade på trikken. Men nu är det så att jag køper antingen flexikort eller enkelbiljett, eftersom jag åker så sällan och går øverallt. Men nu när man var stressad och inte hann, och inser när vi väl gått på att vi faktiskt inte har pengar tillräckligt och ska gå av istället, så visst fan ska man få bøta då! Det var den stockholmsvistelsen.
Ja just det. Vi ska till sthlm till helgen. Biljetterna är betalda. Det betyder nudlar och knäckebrød resten av månaden. Men de e ju bra. Då kanske man går ner några kilon på køpet! Att jag inte bara skriver ett tack kort till Oslo Spårveier istället? Det ska jag gøra nu. Det är ju trots allt dom som ser till att jag håller mig i form!

Sen så visar det säg att nån idiot hemma har itne betalt hyran i tidn. En eller annan månad, eftersom när jga väl pratar med hyreskonsulenten så visar det sig att det var tien før januari som vi låg efter, utan det var någon annan månad. Men så smart da. Vore det inte lite enklare att säga ifrån direkt om någon ligger efter med hyran så att man kan åtgärda det direkt?

Jag har sagt det førr och jag säger det igen. Dra åt helvete livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0