Knitting gives harmony and its cool

Sitter just nu på ett urmysigt Cafe längre ned på gatan från hem-adressen. Skön musik, skön atmosfär och skön personal. Plus att kaffet faktiskt är gott!
Jag ser ut på gatan genom fönstret. Regner öser ned. Igår snöade det ju som sagt men det återgick till det vanliga, snöblandat regn och allmänt grått och trist ute.

Vi har haft tre visningar på rummet denna veckan, två av dom var OK, en av dom var det inte. Hur bra intryck gör man, när man vill hyra ett rum och ska försöka lägga framfötterna först, och i stort sett det första man säger är, "Ja, jag gillar ju inte Pop", när han hör musiken som spelas i lägenheten. Öhh. Okej. Nu lyssnade vi faktiskt mer på INDIE-rock/-pop, men hur bra är det att säga en sån sak? H blev nästan förbannad, och så fort han gått strök vi hans namn från listan.

För övrigt så är jag imponerad av servitris yrket. Dom tjänar mindre, får stå ut med idioter till gäster, det sliter på fötter, rygg och psyke. Och alltid ska dom ha ett leende på läpparna! Som sagt imponerad. Själv saknar jga att jobba inom branschen, men skulle förmodligen inte klara av att gå tillbaka nu när jag vant mig vid ett bekvämt jobb och hyfsat bra betalt.

Bra just nu:
 * Thé, i alla möjliga smaker, hällas från en liten thé-kanna,  ner i små söta blommiga koppar.
 * Sticka, virka och ja, handarbeten i alla möjliga former. Själv ska jag baka kanelbullar idag i söta pappersformar som går i rött.
 * Vänner. Dom behövs i höstmörkret, prata med, skratta med, pyssla med, och gör annat allmänt mysiga saker med.




Och nu för att avsluta. WE LOVE OSLO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0