reject or not reject

Från och med nu ska jag sluta sätta upp människor på piedestaler.
Jag kan inte vara mig själv då. Men då slutar det med att jag blir "intresserad" i nåt som jag egentligen inte vill ha istället, eftersom jag själv inte vill bli ratad.
Hellre dumpa än att bli dumpad.
Men varför glorifierar man vissa människor till den grad, och inbillar sig att dom är så mkt bättre än sig själv?

Nej. Nu får de fan va nog.

Men hur fan gör man da?
Slutar det med att man skjuter ifrån sig folk istället?
Skapar nån sorts nolltolerans?
I slutändan vill man ju bara att folk ska tycka om en.
Precis som man är.
Och man ska tycka om nån, precis som den är.

Jävla soppa alltså.


Men jag tycker om dig ändå. Jag vill inte. Men du ger mig fjärilar i magen. Du gör även så att det gör ont. Och jag orkar inte med att få ont. Så jag backar bakåt. Tills du tar ett steg framåt, mot mig. Kanske gör du det. Kanske inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0