Splittrad glädje

Vädret suger ute.
Jag vill ha sommar. Det är då jag är i mitt esse. Allt luktar gott øverallt, man kan sätta sig i en park och pimpla rosé vin och bara va. Det kommer ljud från alla hørn och kanter. Till och med polisbilarnas låter bättre på sommaren, när det blandar sig med fågelkvitter, glada människors skratt, gatumusikanter och blixtar från japanernas kameror.

Uppfinningsrikedomen är på noll just nu och jag vill helst bara begrava mig i jobb men det går ju inte på min arbetsplats. Behøver värmen. Behøver värme.

Igår pratade jag i øver en timme men min underbart fina vän Nora. Gud vad jag saknar er.
Kommer på att i dessa dagar saknar jag mycket. Speciellt personer. Saknar mina brorsbarn. Saknar vännerna i gøteborg. Saknar vännerna i Växjø. Saknar ømma kyssar och varma kramar. Saknar julmust och svensk mat. Saknar min egna lägenhet hemma i swe. Saknar känslan av ett par nya skor. Saknar lukten av ny bil. Saknar att bada i en insjø. Saknar min familj. Saknar doften av nyklippt gräs och varm asfalt. Saknar Hanna i Kanada. Saknar tystnaden. Saknar musik som får mig så glad att jag vill hoppa och dansa. Saknar allt som gjorde mig glad innan.
Vad får mig glad nu?
Vännerna som faktiskt är här. Emma. Nyfunna vänner. Det är dom som håller mig ovanfør vattenytan.

Kommentarer
Postat av: tuna

Söta, du gör mig me glad=)

2008-12-23 @ 13:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0