Den som ropar efter mycket...

...mister ofta hela stycket, är ett gammalt ordspråk. Och det kan ju tolkas på många olika sätt, och stämmer säkert i många lägen. Men tamejfan inte i alla.
Det här var nånting av de sjukaste jag läst på länge.Jag vet helt enkelt inte om jag ska skratta eller gråta?!
Är det så fel att vilja flera saker?
Jag älskar att baka, gå på loppis, shoppa secondhand, och definitivt få inspiration av diverse bloggar som niotillfem, vintagedarling, och många, många fler!
Nä gud, antingen ska man tydligen va hårdhudad feminist och bränna BHar, eller så ska man förtryckas för att man gillar spetsdukar och rutiga förkläden. 2000-talet, come on. Jag trodde vi kvinnor skulle stötta varandra, visa männen att vi kan faktiskt klara av både och. Både jobba lika hårt som karlarna, för att komma hem och söndagsbaka och gå i högklackade röda skor med rosetter.
Nu menar jag inte att vi är några maskiner, men vi har ju vetat länge att männen inte klarar av detsamma, det är vi som visar att vi klarar både och.
Och skulle jag nu haft en karl som tyckte om att baka lussekatter nu framåt jul, och gå på loppmarknader på lördagar, så skulle jag bara säga HURRA! Vi är på väg nånstans, kan det vara jämställdhet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0