Minimize me

Nu har träningen pågått en vecka.
Några cm har minskats i midjemått, men någon större förändring har inte skett och det var väl inte direkt väntat.
Det känns iaf skönt att röra på sig igen, även om det inte fanns den minsta motivation till att träna, men jag tog mig till gymmet iaf.
Konstigt det här egentligen. Denna ständiga strävan efter den perfekta kroppen. På TV visas alla möjliga program som ska tillrättavisa oss hälsomässigt, och även skrämma oss. Det är ju bra. Skräm oss ifrån att äta det ena och det andra. Ändå tjänar producerarna och försäljarna mer än nånsin, och våra plånböcker blir tommare.
Något som jag finner ironiskt är dock att försöker man följa nån diet, tittar skyldigt på "Du är vad du äter" och följer duktiga Anna Skippers råd, så blir plånboken ännu tommare!? Hur ska man som student ha råd med alla dessa dyra livsmedel och lustiga färska kryddor och kost tillskott när det finns "onyttiga" varor, som studentplånbokens älskade nudlar från fjärran länder, euroshoppers ohyggligt billiga produkter och man gör inget annat än att leta efter de röda små prislapparna i livsmedelsbutikerna. Allt för att få det att gå ihop.
Själv har jag sista tiden tömt min frys på hamburgare, fiskpinnar, lagat mina mackaroner och haft vitkål i all min mat, för som sagt, det är ju billigt.
Varför kan inte företagen sänka sina priser? Borde inte den blåa regeringen kunna leta i sina guldbyxor efter några extra kronor att bidra med, så att vi alla kan få ett hälsosammare Sverige? Det är ju ändå en relativt stor fråga, nu när vi ändå håller på att förvandlas till ett mini USA.
Vem vet om det hjälper, men det vore iaf en bit på vägen...

Jag fortsätter trampa på min rostiga cykel vart jag än ska, tränar på det billigaste gymmet i stan och köper grönsaker och frukt att stilla min hunger med. Mitt skafferi fortsätts fyllas med 2-kronors nudlar och "the wasa bread" som Oprah så skickligt gjorde reklam för i USA så att hyllorna i livsmedelsbutikerna hann tömmas innan programtiden var slut.

Bättre hälsa åt folket, men gärna lite billigare varor så att min ekande plånbok blir glad.

image53

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0