Keep on rockin in the free world

Stort besviken över den nya uppdateringen på blogg.se gällande förhandsvisningen av inlägg. klickade på krysset o allt försvann....

Mer och mer drömmer jag. Mina drömmar växer sig stora i mitt huvud, och att få utveckla dom och genomföra dom krävs hårt arbete. Läste en blogg nyss, om en fotograf som befinner sig i Bagdad. Att få åka utomlands, dokumentera, att få skriva, att få hjälpa, kan man göra något vackrare med sitt liv? Att hjälpa en annan människas liv, eller kunna förändra andra människors syn på tillvaron för någon, få dom att leva sig in i vardagen för fattiga, som lever på ingenting. Häromkvällen satt jag och pluggade globalisering inför min tenta i geografi, och det stod att enligt en undersökning av Världsbanken (IBRD) som gjordes 2003, var 20% av världens befolkning fattiga. Och med fattiga menas att de tjänar mindre än 7 kr om dagen. Där kan ni sitta på era feta arslen och käka gåslever o dricka champagne. Visst, det har blivit bättre, det minskade till hälften mellan 1980 - 2003, då andelen låg på 40%. När ska siffran vara 0? Förmodligen aldrig under min livstid. Men jag hoppas iaf att jag kan förändra något för någon.

image52
Ett litet experiment med en av mina bästa vänners känslor. Älskar dig. Tack för att du ställde upp =)




Följ med mig.
På en resa
Långt bort
Följ med mig
Så ska jag visa dig
Världen ur mina ögon
Om du visar mig
Följ med mig
På en resa
Långt bort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0