Röda läppar

Röda läppar


Du är vacker corazon, du hade turen att födas med skönhet som lyser både från insidan och utsidan.

Det är inte vanligt these days.
Dom flesta använder mer make up på insidan för att dölja sina inre mörka sidor än vad en shoppohollic hade köpt efter ha gått loss på NK's mellandags rea.
Varför känner vi att vi måste dölja vårt inre? Vi ljuger, manipulerar, döljer och mörklägger.
Och med "Vi", menar jag allmänheten, och ja, jag ser mig själv som en av dessa människor, alla har vi något att dölja, om det så bara är att vi frossar loss på tre pizzor en fredagskväll efter ha blivit dumpad av den där snygga killen som vi suktat efter i månader men säger till vännerna att "Det var trevligt men Han var inget för mig"...
Tror att alla behöver sträcka lite på sig och visa lite mer vilka de egentligen är. Kanske ta de där shockröda pumpsen till kontoret för att uppmärksamma sig lite mer, eller sätta sig längst fram i klassrummet o räcka upp handen när du tror du har svaret. Är det fel svar, så blir du rättad och lärt dig nåt nytt, och är det rätt, så visst kommer en vind av självkänsla vinande förbi?

Och kom ihåg, ett leende gör även andra glada, inte bara dig själv. Le mer!

Helgens höjdpunkt: Musiken på Kafé Deluxe, skön reagge och RnB. Man blir alltid lika glad av att höra Advance Patrol´s  - Rör på den, på dansgolvet. "Venga mamasita linda, kom så ska vi dansa lite". Blev lite förrvånad när Dj Markus fr Götet slängde in en låt med Broder Daniel. Förmodligen bara jag som blev glad i mitt gäng av vänner. =)
Helgens lågpunkt: Kön till Kafé Deluxe, efter ha stått i 15 min och ska få komma in, så säger dom "Stopp, det är fullt, ni får vänta tills 10 pers har passerat ut". Bummer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0