Heart in a cage

Heart in a cage

Det gör inte längre lika ont
I huvudet, i bröstet, i benen, i ryggen, i hjärtat
Mina lungor säger ifrån när jag andas in den dödliga röken
Tänk om allt bara är tillfälligt.
Som det har varit så många gånger förut
Att när som helst ska jag falla ner i gropen
På nåt sätt känner jag mig inte lika rädd längre

I långa rader fanns min stora passion
I så många butiker på en o samma ljuvliga gata
Jag hade kunnat gå i timmar
Jag hade kunnat spendera flera tusen
Skor - Kläder - Väskor - Jackor
Allt second hand
Sthlm har vuxit i mina ögon och fått en liten plats i mitt hjärta
Trots allt eviga tunnelbane och bussåkande fram och tillbaka så var det så skönt
Så härligt, alldeles underbart.

London känns lite närmre för varje dag som går
Lite mer verklighet
Jag kan faktiskt göra det här!

Min älskling skriver till mig när jag inte är här
Hon saknar mig, och jag saknar henne
Kändes skönt att läsa
Att jag inte sitter i en båt helt sjäv och ror med en åra
Du får följa med mig vart du vill, överallt.
Jag behöver dig i min närhet
Du är inte här nu, men du är med mig överallt
Jag har burat in dig i mitt hjärta och slängt bort nycklen.
Nu kommer du inte ut.




over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0