climb to heaven

climb to heaven

Imorgon blir det söders gator o torg vi intar
Sthlms innerstad skall upptäckas än en gång, med livsslukande steg
Mina slitna toppar skall klippas för en billig penning och sen skall natten och Sthlms uteliv vinna våra hjärtan och ta oss med storm 

Jag saknar ett liv, en vilja till något mer.
Fast viljan finns ju där, varför håller då något mig tillbaka?
Min feghet har större styrka än min hjärna och mitt hjärta
Jag vill något mer, något större.
Jag vill komma nån vart.
Folk ska minnas mig som "Den där Linda, hon hade viljestyrka och mod hon"
Hur ska jag då fixa detta?

Lyft mina vingar till högre höjder
Jag vill känna på molnen med mina fingertoppar med svart nagellack
Titta ner på alla andra och tänka, det är ingen fara, vill ni tillräckligt mycket så får ni oxå smaka på philadelphiaost-smörgås. Det bjuder dom på där uppe när man lyckats.

Citerar en stor människa med en magisk verbal gåva:

Han vet hur man dövar ensamheten
Han vet hur man kastar allt man har
Han vet hur man flyr från den här planeten
Men han vet inte hur man stannar kvar

Har du hört om han som bränner sina skepp
i samma stund som han fått dom att flyta
Om han som har ett fläck fritt liv
men skulle dö för att kunna byta


over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0