Loppis i Birkelunden

Min kamera hittade hem och därav lite bilder.
Varje söndag är det brukt-marknad i Birkelunden. Oftast överpriser och inte i närheten av loppis priser. Men lika fantastiskt är det ändå att gå runt där och strosa. Och ibland hittar man faktiskt guld klimpar. Saga kom hem med två lampor för 80 pix. Helt ok!

 Här bor Saga.

Hon bor brevid en skoaffär som har kvar samma skylt, ända från 50-talet

 På vägen mötte vi Karin.

 Birkelunden

 Saga är spänd och nyfiken

 Massa fina saker

Som denna gamla fåtöljen, med den vackra spegeln i teak.

Otroligt fina lampor. Alla lampor med fransar är vackra, tycker jag. Det visade sig att Saga har en likadan skärm som den till vänster och att jag, JAG ska få den. Saga är snäll.

 Total dille på lampor som sagt. Denna var väldans fin med, tyckte jag.

 Och vi avslutar med en bild på blomsterbutiken. Tjusigt tycker jag. Och fint att dom har öppet på söndagar och piggar upp både hem och hjärtan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0