För många vänner - Ett ilandsproblem?

Jag känner att tiden inte räcker till.
Jag har två, ibland tre jobb, varav alla är på olika tider på dygnet. Det går från tidiga vardagsmorgon till mitt på natten några dagar.
Jag bor mestadels hos Joachim, som tar 20 min med buss till centrum.

Så när mina vänner säger ifrån när jag inte har tid att bjuda över dom på en kopp kaffe, när en väninna frågar varför vi inte som tidigare pratade eller sågs, VARJE dag, eller en annan påstår att "nu när du flyttar till joachim kommer du säkert aldrig orka komma över"...
Men snälla kära ni, jag kan inte pleasa alla.

Det betyder inte att jag tycker mindre om er.

Kanske håller jag på att bli vuxen.
Kanske orkar jag inte dricka litervis med öl eller cava mitt i veckan eller en hel helg längre.
Kanske uppskattar jag att umgås med min pojkvän när vi har fri samtidigt, då vi jobbar på så olika tider.
Kanske orkar jag inte med att höra frågor om varför jag inte har tid, eller få spydiga "Du har ju mitt nr"-sms.
Kanske jag till slut inte orkar med er alls om det fortsätter så här från alla håll.

Det betyder inte att jag tycker mindre om er.


Kommentarer
Postat av: Kussen

Har samma problem, de som är värda att behålla stannar trots att du jobbar och vill träffa pojkvännen din mesta lediga tid, vilket jag vet av erfarenhet inte är så mycket..

Jag har inte många vänner men de jag har är äkta. De ringer man mitt i natten om nöden kräver det och dem kommer sättandes om jag behöver grina, fastän de kanske inte alltid håller med mig.



Skit i dem, de är avundsjuka och kan de inte med att komma i andra hand, eller tredje med för den delen så är det dem som behöver växa upp.



Kram på dig!!

2010-08-14 @ 20:17:26
URL: http://helenawall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0