superdieten

Ja, nu när min sockernarkoman till sambo drar hem till sverige ett par dagar ska jag banne mig ta tag i den här dieten. (GI) Och som startspurt gjorde jag supergoda biffar ikväll. Morsan tipsade om nån proteinshock som tydligen ska göra susen!

Recept!

800g nötfärs
3 ägg
100 riven ost
salt, peppar, paprika, chili och spiskummin
smör (att steka i)
grädde (till sås)

Blanda ihop alla ingredienserna till en jämn smet, och forma till bollar. Tryck ut dom i en stekpanna du hällt smör i och värmt upp. Stek sen på medelvärme på båda sidorna tills dom är genomstekta.
Häll i ca 2-3 dl  grädde i stekpannan så man får med alla smakerna från biffarna, och koka upp.
Sen e det bara att servera! Biff och gräddsås. Mumma!
Jag fick det till typ 10 stora biffar, men man kan ju lika gärna göra järpar eller köttbullar.

Dock tyckte jag det var lite väl att äta en biff till frukost, en till lunch och en till middag som morsan sa, jag kommer nog alternera som vid t ex frukost lägga till ett stekt ägg och vid lunch och middag kanske göra squashpasta.
Men nu blir det hårddraget.
Blev så irriterad när jag hade köpt min korsett från 50-talet tidigare idag för hon i butiken hävdade att det var en stl 42 men det måste ha vart max en 40. Och den vill jag ju hemskt gärna komma i då den var otroligt tjusig med alla sina broderier.

Men imån blir det alltså biff med stekt ägg till frukost och en svart kopp kaffe. Till lunch blir det fiskgratäng och blomkåls-/vitkåls-stuvning (eftersom det var kvällens middag och här slänger vi minsann ingenting!) och till kvällsmat blir det väl biff och squashpasta. Får bara hoppas man håller sig mätt hela dagen. Annars blir det väl en avokade till mellan mål, eller lite gurka inlindat i ost.

Och bara så ni vet. Det här är den godaste dieten. Nästan inga kolhydrater (jag har alltså slutat äta potatis, pasta, ris och bröd), istället massa kött och grönsaker och goda såser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0