Paris dag 3

Dag 3 i Paris var lite...sådär. Efter det som smakade fulsprit i drinkarna under gårdagsnatten mådde mitt huvud inte som nyponrosor och efter att ha vandrat en stund på stadens gator gjorde skoskavet från mina nya sandaler, och det som dunkade lite väl mkt oppe i toppen att jag promenerade hem, tog en siesta, och lät Emma och Karin upptäcka staden själva.
Det här är lite bilder från dag 3.

Vi började med frukost på ett mysigt Café. Emma och Karin åt tomat och mozzarella mackor medans jag tog mig en skinka, roquefort ost och bacon. Nydeligt.

Vi provade übertrendiga brillor. Vi kände dock att dom var lite för fancy för oss och det blev inget köp.

Små bagerier dök upp lite här och där. Jag köpte Maccaroons.



Glass i stora lass. Helt fantastisk! Dom formade glassen som rosor på strutarna



Horgator fanns det som tidigare nämnt gott om. Jag trodde inte mina ögon när jag första gången såg en kort, tjock dam i 50-års åldern i en svart negligé med tuttarna halvt hängande utanför.

Senare på kvällen var vi sugna på paella som dom hade på hotellets resturang. Vi var dock itne speciellt hungriga och det lsutade med en Algeriansk tonfisksallad. Karin tog en "season sallad" och fick en halv tomat och 10 isbergssalladsblad. What a season

Karin verkade va lite trött....

Efter lite letande efter ett uteställe hamnade vi på Chao-Ba i Montmartre igen. Vi välkomnades som en i familjen och vi tog oss några Cosmos för att va säkra på vodkan o inte äckelpäckel rom.

Det är som sagt nåt visst med rosa toalettpapper

Men vi tog en tidig kväll och jag tog mig en sväng om med en lite stel kavaljer

Och Emma tog sig en cykeltur. "Look, no hands! No hands!"

Och sen bäddade vi ner oss för att va pigga och friska till morgondagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0