Paris dag 2

Dag 2 fick spenderas med massa turistande. Duktiga flickor!



Kaffe ett måste innan dagens strapatser!





Äntligen Eiffeltornet!



Karin, Emma och jag



Kön var sjukt lång och det var ca 33 grader varmt så vi struntade att gå upp.



Vi strosade vidare över Seine



Och hittade Triumfbågen



Gick längs med Champs-Élysée. Lite över vår prisklass kanske...



Men vi hittade Sephora och inhandlade hudkrämer och parfym



Sen gick vi till Louvren. Lite större än Nasjonalgalleriet i Oslo kanske...



Hittade ett litet franskt café i Montmartre, och en trevlig fransman vid namn Wilfred. Han gav oss massa tips om Vintagebutiker, eftersom vi inte hittat några än.





Emma och Karin spexar till det på hotellrummet



Hotellet. ca 17 rum med en trevlig ägare men en ohygglig städerska.



Lite vin på hotellet innan utgång. I min egensydda blåa klänning såklart!



Emma var begeistrad över det rosa toalettpappret på baren Chao-Ba



Jag



Wilfred



Satt i baren och helt plötslig spatserar en strippa upp på bardisken bakom mig. Fick mig en liten tros-shock!

Det var dag 2 i vackra Paris. Lite mer sightseeing denna dag, men vi letar fortfarande efter våra efterlängtade secondhand-butiker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0