Jag vill ha en "du"

Jag vill smaka på ditt kaffe, och säga att det är för sött
Se en lock trilla ner på din panna
Känna vinden smeka min nacke
Springa ikapp till en lekplats och låta dig putta på min gunga

Jag vill känna ruset som ilar genom kroppen
Som om varje dag var en sovmorgonsdag
och jag kan vakna tidigare än dig, och se på hur ditt bröst sakta åker upp och ned
av dina andetag

Jag vill att du ska säga, "Älskling, ska vi inte stanna hemma ikväll
sätta på en film,
och låta bli att titta på den?"
Sen älska natten lång
Och äta Ben&Jerrys i sängen

Jag vill ha en "du"
Någon som jag kan kalla min
Inte som någon sorts ägodel
Men i mitt hjärta är du min
Och i ditt hjärta är jag din.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0