No dinner for two

No dinner for two


Försökte få fram en bild på hur jag mår nu
Som jag mår varje morgon jag vaknar
Bitter, trött, ringar runt ögonen pga för lite / för mkt sömn
Ensam, destruktiv och en vilja att bara somna om och inte vakna mer
Men hittade ingen, så det fick bli en ur min jobb-portfolio.

Idag är det alla hjärtans dag
En dra-åt-helvete-dag
Eller som en god vän så fint uttryckte det, Sprit och Snusk dag. Som vi hade hoppats att det var istället.

Dåligt samvete för att min kamera används för lite.
Så mycket känslor
Så mycket idéer
Så många vägar outforskade
Men jag dras ner ändå
Dras tillbaka på vägar jag redan stampat, för lite självdisciplin, för mycket alkohol
Just nu vill jag inget annat
Mitt liv känns redan dömt till att misslyckas, när man ser vilka gener man har.
Därför tänder man en ciggarett till, och hostar lite extra med sin kliande bronkit.

Dinner for two?
Näe. Dinner for four.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0