Sykkelhelvetet!

I Oslo har vi sk bysykklar som man kan låna för 80 kr per "år" (vår-sommar-höst) och det är ju jävligt smidigt! Bara att ta en cykel, ta sig dit man ska och ställa tillbaka den i ett nytt cykelställ. Baksidan av det här är ju självklart att är ett cykelställ fullt så måste man dra vidare tills man finner ett där det finns plats! Så var det för mig idag, när jag hade varit och tränat. Som tur är bor ju jag mitt i centrum så det är inte så långt till nästa ställ. Att äga en egen cykel är i stort sätt oaktuellt då den antingen blir stulen eller dissekerad på delar att du ändå inte kan använda den speciellt länge, för en dag när du kommer har dom snott allt som går att skruva loss.

En annan sak som är helt förjävligt för oss "cyklister" är att det är ett rent helvete att cykla i den här stan! Det finns inga utmarkerade ställen där man får cykla, t ex halva gångbanan. Det är så smala vägar att trikkspåren går precis in till trottoarkanten vilket gör att man får cykla fort som fan för att inte bli påkörd om det skulle komma en trikk, eller buss/bil för den delen, bakom dig. Plus att vägarna är då förbannat dåliga att det är en otroligt hoppig och skumpig tur man ger sig ut på.

Det var allt för mig idag. är stolt över att jag tagit dom första simtagen idag. Mot ett hälsosammare och smalare liv!


Kommentarer
Postat av: Cathie

Hej gums!!



Jag tankte ta med mig min cykel till Oslo i sommar...ar det dumt tror du? Ar det som att be om att bli bestulen? :P

2009-05-15 @ 03:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0