ny start

Sa upp mig från jobbet i måndags.
Jag blev så jävla förbannad och besviken på hur ett företag kan behandla sina anställda. Som en påse hundskit.
Men det var kul att komma till jobbet i tisdags och höra hur arga mina kollegor var på ledelsen, och att dom ska göra allt i sin makt för att få ha mig kvar. Vi får se hur det går.
Just nu känner jag att jag nästan (!) skiter i vilket... Jag har verkligen världens bästa arbetskamrater här nere på sentralen. Men jag mår dåligt över hur man blir behandlad, och när jag sa upp mig brydde dom sig inte ett piss. Det är tacken för alla gånger man blivit inringd och sprungit till jobbet, som man blivit förflyttad mellan pass, blivit inkallad och anklagad på möte för idiotgrejer, jobbat över i fler timmar än tillåtet, jobbat med kryckor eller 40'C feber, fått skit för sin klädstil när man inte ens är på jobb, och nu sist men inte minst! Blivit lovad en tjänst i nästan ett halvår och blir ersatt av en person som aldrig satt sin fot på bygget, bara för att han e bundis med sjefen?
Tack för lång och trogen tjänst, här får du en kniv i ryggen!

Igår kände jag mig gråtfärdig. Jag vill knappt gå tillbaka hit, den månaden jag tvingas va här. Känner mig utnyttjad och kränkt.

Men. Ny start. Ska hitta ett nytt jobb, med bättre lön, och definitivt bättre chefer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0