Det var dagen snön kom.

Vaknade för ca 2 timmar sen. Brydde mig inte om att dra bort rullgardinen, utan gick upp direkt, kokade kaffe, och gjorde resten av morgonbestyren. Men så kom jag ihåg, just de, igårkväll var det massa polisbilar och hela fadderullan utanför, och restaurangen hade spärrats av och allt såg ut som en scen ur CSI, fast på norska. Så jag drar upp min rullgardin, som by the way är groteskt ful, och ser, det har tamejfan snöat ute. Hallå, redan? Förra året var det strålande sol och snön kom inte förän sent in på året, iallafall inte i Oslo som i stort sett ligger i en stor grop. Men nu var den där. Den sneglade på mig och såg nöjd ut, som att den sa HAHA där fick du för att inte tagit med dig din ordentliga vinterjacka fr Sverige. Nu kan du stå där och huttra, så ska jag ligga här och sprida minusgrader och bilolyckor och halka på alla skottade trottoarer.
Men, vi myser på inomhus. Igår satt H och virkade på sin mössa, och jag stickade på min halsduk, båda med varsit glas gott rödvin framför sig. Vi hade även visning på H´s rum som skal hyras ut.

Här kommer bild på min fina lilla plåtlåda som jag köpte på Grönlandsmarknaden för ett par helger sen!




Visste e den fin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0