Fredag

Idag är jag rastlös och trött på samma gång. Vi ska till Ikea ikväll och handla julpynt, men jag har ingen aning om vad jag ska göra tills dess.
Egentligen borde jag shoppa en klänning tills imån, då jag ska på julbord med jobbet, men eftersom jag tog min vän J´s råd, att ta ut 500 kr i veckan och leva på det, så ligger inte en ny klänning i denna veckans budget...

Kanske skulle ta mig till Fretex, hitta nån gammal trasa och sy om den till nåt fabulöst? Fretex är föresten norges motsvarighet till myrorna. Jag älskar ju att shoppa Vintage men här i Oslo, (det kanske e samma sak hemma i sverige?) så är det så inne att handla vintage att priserna stiger till himmelska höjder, och då försvinner lixom halva grejen med att handla second hand. Andra halvan är ju klart att du får chansen att gå runt i orginella kläder som ingen annan har, men när en sliten t-shirt gå på drygt 400 spänn på Trabant (vintagebutik) så e de lixom inte lika intressant längre. Då har Gina eller Cubus eller H&M nåt för 150 riksdaler som passar mina fattiga men shopping-glada smaklökar lite bättre.

Det blir nog en sväng på stan iaf.


Skepp o´hoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0