Nu biter frosten i min kind ty kall är kvällen

Ja nu tamejtusan är det kallt ute.
Snön täcker även Oslos gator och inte bara Norges bygd och skogar.
Kändes kontigt när man vaknade upp ute hos H efter efterfesten, på söndagsmorgonen, och det är snö så långt ögat kan se och asfalten lyste med sin frånvaro.
Men efter en taxitur syntes genast betongen igen och jag kunde pusta ut.
Men nu när jag ser ut genom fönstret på jobbet kan jag inte annat än le.
Det sprider sig någon sorts glädje genom kroppen och jag känner mig som fem år igen.
Precis som i lørdags natt,
när vi gjorde snöänglar i H´s trädgårs.
När jag kom till jobbet idag gjorde jag en mini-snögubbe.
Självklart hade nån jävel gjort sönder den senare på dagen.
I vestibylen gör vi julpynt till granen. Mycket beröm har man fått idag.
"Flinke svenske".
"Javisst" säger jag och ler. "Nånting ska väl ha fastnat efter de få åren på skolan."

Jobb
Jobb
Jobb.... Idag ringde chefen och sa "DU MÅ JOBBE DEN 22E DESEMBER!!!"
Nehe sa jag bestämmt. Biljetterna är köpta och går inte att lämna tillbaka. Julskinkan väntar.
Nu jobbar jag ca 150 h på 3 veckor.
Tuff skit. Inte blir man rikare på det.
Chefen ska till Gran Canaria. Kos deg du.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0