In love with the 50`s!

Har insett att något av det vackraste inom skor, väskor, klänningar, accessoarer, möbler m.m, faktiskt tillverkades på 50-talet!
Dessa sjukt snygga trämöbler och tuffa stolar i pastellfärger och stål. Allt e så sjukt snyggt!
Gick igenom lite sidor på internet, jag har ju inte överdrivet mkt att göra på jobbet, så kom jag över den här bloggen;
http://vintagedarlingblog.blogspot.com/
Tjejen har helt underbar smak, och hon säljer även en hel del kläder via tradera, synd för mig bara att jag inte är någon size XS/S/M så jag kan ha dessa underbara kreationer!
Hon linkade även vidare mig till http://www.chicy.se/ som oxå har helt fantastiska kläder, men återigen så får jag problem med storlekarna. Modellerna är helt fantastiska små söta asiatiska tjejer som ser helt bedårande ut i klänningarna. Skulle nog på sin kant högst kunna roffa åt mig ett par vackra skor, men priserna var lite höga för min smak när det kom till skorna. Annars så är kläderna hyffsat prisvärda!

Jag var och köpte hårfärg idag, saknar mitt mörka hår, så nu är det dags igen! Ska nog ta och klippa luggen igen oxå.
Är sugen på att testa på lite 50-tals frisyrer. Var ett reportage i ett norskt søndagsblad nu i söndags, tillhörande VG, eller var det Dagbladet? Minns inte. Iallafall hade norska skådespelerskor fotograferats som 50-tals skådespelerskor såsom Audrey Hepburn, Marilyn Monroe, Rita Hayworth mfl. Jättefina bilder! Men vet inte om jag bär upp frisyrerna riktigt, och definitivt itne hur jag ska lyckas med dem. Får väl prova lite hemma =)
Ett jättebra forum för 50-tals frisyrer är http://community.livejournal.com/vintagehair/ Gå in o kika vettja!

Dags för mig att "jobba"  vidare (vilket betyder surfa mer på internet)

puss och kram!


Breakfast at Tiffany`s med Audrey Hepburn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0