My kind of fashion?

My kind of fashion?


Satt och tänkte, efter jag klätt mig inför dagens utmaningar, en lång dags skola mellan 8.30 och 19.00, något jag alltid brukar komma på mig själv me att tänka mig in i att jag blir stoppad på gatan av en sån där Metro intervjuare som frågar om jag vill berätta vad jag har på mig och sen tar en flashig bild på mig.
Igår satt jag o väntade på bussen, och åter igen kom jag på mig själv.
"Upptill: Rödvitrandigt brottar linne från Lager 157, svart kofta från atmosphere, stickad solkeps köpt på internet, halsduken som egentligen är en poncho kommer från Chelsea i Gbg. Nertill: Cheapmonday jeans  fr Weekday i Sthlm och svartvita converse skor. Jackan kommer från BikBok och Lovika-vantarna ett lån från mor. Väskan är egendesignad men från början ett köp på Reanvändt i Växjö."

Rätt komiskt eftersom detta aldrig har hänt, men det hade vart coolt. Att någon tycker att man står ut lite extra från mängden, men på ett bra sätt.
Dagens outfit består av
Upptill: Gult linne från Vero Moda, svart kofta från atmosphere, vita öronmuffar och palestina sjal från Woodoland i Växjö. Nertill: Svarta jeans från H&M och svarta converse med röda detaljer, en present från Thailand. Jacka från McKinley och den röda väskan är inköpt på Ullared.

Tror knappast man kan dra min stil över en och samma kant, eftersom det är ganska ovanligt att jag haft tajta jeans på mig två dagar i rad, jag som alltid går i baggy...
Hade jag haft pengar vet jag direkt vilket håll jag hade dragits åt. Jag älskar second hand och gatorna runt söder i Sthlm som är fyllda med sådana butiker är ju rena himmelriket!
En liten stilikon för mig är nog Linda Sundblad som tidigare började sin karriär i Lambretta men nu gjort solokarriär. Helt fantastisk stil, och underbar musik och röst.

Dagens Låt: Placebo - Running up that hill 


Off to school!

Kommentarer
Postat av: Pauline

Fina skor!

2007-01-24 @ 21:26:14
URL: http://laaavmusic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0