Babylon is burning

Babylon is burning

Undrar hur man egentligen tar reda på vem man är och vem man vill vara, vad man vill pyssla med, och vilka vänner man väljer. Eller är det vännerna som väljer dig? Jobbet som hittar dig eller musiken du väljer att lyssna på, hypnotiserar dig till att ladda hem skivan illegalt på nätet?
Ofta säger man "Jag skulle inte kunna leva utan musik" eller "Jag bara dööör om jag inte får de där jobbet"... Fast det gör man ju inte. Klart att man kanske skulle börja prata med sig själv eller inte bara hålla sig till att sjunga i duschen fast man borde. Kanske bli deprimerad och destruktiv för att man inte fick de där femhundrasjuttioelfte jobbet man sökte.
Men du dööör ju inte av det.

Ännu en att-göra-lista.
* Skriva färdigt projektplanen inför kulturprojektet Kulturkällaren
* Skriva mer.
* Ta mer kort.
* Sluta fucking röka nån gång
* Lösa in presentkortet på Idrottskliniken och nångång få bort den där badringen
* Fylla i alla ansökningar och kolla upp mer journalistutbildningar med foto
* Lyckas bli kär........

Dagens fotograf: Johanna Ruebel som tagit den fantastiska bilden på Comanechi här ovan, hittade jag idag på nätet. Kolla in hennes foton på www.johanna-reubel.com.

Dagens artist: Amy Winehouse. Skön jazzinspirerad musik med fantastisk soul. Amy tar oss tillbaka till 50 och 60-talet i ett nafs. Inspirerande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0