Ta mig till Nangiala

Ta mig till Nangiala

Jag vill oxå rida bland blommande träd, dricka mjöd

Bli bjuden på kakor av en snäll gammal tant, o bara bada, fiska o njuta av livet.

Jag vet inte hur länge jag orkar leva i en bergodalbana.
Ligga hemma o kedjeröka på min snart utslitna soffa
Liggsåren kommer väl snart fram
Känna tårarna komma, lr vänta på bussen
Känna tårarna komma, lr läsa en tidning
Känna tårarna komma....

Fråga mig inte hur jag mår
Jag orkar inte med att behöva öppna mig
Vill inte visa mitt svarta hål
Vill inte att ni ska se hur de äter upp mig inombords

Nehe, tillbaka till verkligheten
Tillbaka hem till min lila soffa
Eller något annat som tydligen skall kallas mitt hem
Där ja tydligen ska känna mig lugn o trygg

Far åt helvete livet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0